søndag, juni 26, 2016

Week 25


Ukens overraskelse: Effektiv Søndag


Idag har jeg hatt tidenes effektive søndag, så den er verdt å nevne som ukens overraskelse. Jeg vasket flere maskiner med klær, ryddet i rot på soverommet, ryddet stuen, tok oppvask, støvsugde heile kåken og kastet en del søppel før gubben rakk å komme hjem fra fisketuren. Det må ha vært deilig å komme hjem til en såpass shina kåk ;)

Ukens opptur: Løper bedre

Etter at jeg har begynt å legge fokus på å springe 4x4 intervall merker jeg en bedre utholdenhet når jeg løper. Å holde en høyere fart er ikke lengre like anstrengende og tungt. Det har gitt meg litt mer håp for å klare å springe halvmaraton med en kilometer tid på 5:30. Det er en utrolig oppløftende følelse. 



Ukens beste kjøp: Tights



Det må bli da jeg slo til på tilbud på 3T og kjøpte meg ny treningstights. Jeg har seriøst aldri eid noe annet en H&M treninstøy så det er på tide å prøve andre ting. Det ble en grå camo tights fra Reebok og jeg er veldig fornøyd. Den er digg å løpe i.

Ukens irritasjon: å forsove seg

Jeg hater å forsove meg, det er tidenes vondeste måte å våkne på! Spesielt når jeg våknet akkurat i det jeg må gå ut døra for å rekke buss tidsnok til jobb. Det er ufattelig kjipt og jeg blir gående hele dagen å føle jeg er forsinket. Det er ubehagelig, og ikke minst unødvendig. 



Ukens små glede: Date

Ingenting som en onsdagsdate med gubben. Spesielt ikke når han skille bort på fisketur og jeg ble alene hjemme i helgen. Det er litt stas å dra ut å spise sammen da. Vi er flinke til å gjøre det lille ekstra. Onsdagens date var utrolig koselig og ikke minst, det var god mat!


Ukens "hekta på": Godteri



Jeg er der igjen jeg, en arbeidsdag uten noe søtt er en dag med mange cravings og ukonsentrerte øyeblikk. Ikke vet jeg hvordan jeg havnet her men jeg er nå her igjen. Varme dager på jobb er tunge. Da vil jeg som regel ha noe å tygge på. Noe som gjør det ok å være inne på fine dager. Da er ikke tyggis nokk. Meen, jeg må nokk bare være flinkere å finne gode sunne alternativer.

Neste ukes mål:

Denne gangen skal jeg sette opp et mål for uken som kommer. Og det blir rett og slett å finne knep som gjør at jeg kan bli en person som klarer å komme til jobb og avtaler i god tid. Som kan sørge for at JEG ikke forsover meg mer. Eller stress som faen før jeg kommer meg ut døra. Jeg må bare slutte å være kronisk sent ute. Det blir vanskelig å skulle endre noe som ligger så latent i meg. Men jeg må prøve. 

Ukens låt: Fortune days

Summary of last week:

Surprise - efficient Sunday doing home chores. 
Upswing - Running faster easier.
Best buy - New running tights from Reebok.
Annoyance - Oversleeping, AGAIN.
Small delight - Date with hubby. 
Hooked on - Sweets and candy. Need to do something about that.
Next weeks goal - Find a way to become a precise person. Not a constant too late one.
Song - The glitch mob - Fortune days Virtual Boy Remix

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)