mandag, juni 06, 2016

My new Phone


Det beste med en ny telefon må vel være det at den er ny. Ny og rask. Ny og effektiv. Ripefri. Ren. Glinsende ren. Ubrukt. Urørt. Jadda.  Hele dagen på arbeid idag har det klødd i fingrene etter å få hentet telefonen på butikken. Det til og med før jeg hadde fått melding fra posten om at pakken var klar for henting. Det ble ikke noe bedre da meldingen tikket inn. Klokken 16 var jeg lykkelig og klar for å dra hjem.

Meeen, jeg hadde lovet meg selv at en ekstra god skjerbeskyttelse skulle på plass fra dag en av. Dermed ble det en spassertur til Lade for å finne. Og etter mye om og men fant jeg endelig, og score, jeg har holdt hva jeg har lovet meg selv.  



Da jeg kom hjem var jeg rimelig gira og spent, men ingenting kunne forberedt meg på opplevelsen av å åpne LG esken. For der ble jeg møtt med en nydelig bakside i skinn, og fargesterk rød innpakning. Allerede her imponerte LG meg, for de andre leverandørene har litt å lære av dem er. Tenker nå jeg. Alt var så fint innpakket. Ting lå i hver sin røde lille pakke. Til og med ørepluggene var pakket inn i en rød liten boks. For en opplevelse å pakke opp alt!

Selve telefonen bestilte jeg med bakside i skinn i en nydelig brunfarge, samt fulgte ett standard deksel med. Men selv om jeg forelsket meg i skinndekselet så hadde jeg kjøpt ett etui deksel for å beskytte telefonen ekstra, og det må jeg bare belage meg på å bruke. Men, hey, et er råfint det også. 



Positivt overrasket over hvit ladder og røde øreplugger er jeg også. Med hvit ladder kan ikke gubben lengre påstå at jeg har stukket av med hans ladder, hah. Ørepluggene har jeg ikke prøvd ut så mye enda, men gleder meg til å teste. De er veldig annerledes formet enn typiske sony eller iphone øreplugger, og deler av ledningen er dekket med stoff. Det gir inntrykk av kvalitet. 

Og hva med selve telefonen da?! Joda, jeg er kjempefornøyd så langt. Ikke hver gang jeg starer med en rensket telefon. Her var det minimalt med apper installert. Kun det nødvendige. Konfigureringen var enkel og gikk smertefritt. Det tok ikke lang tid før alt var på plass. 

Den buende bakskjermen gjør at telefonen ligger utrolig godt i hånden, til tross for størrelsen. Den er like høy som min gamle Z3, men bitte litt bredere. Skjermen er krystallklar, og kameraet er fantastisk. Det som er noe spesielt med telefonen er at alt av knapper er på baksiden, under linsen. Det er en vanesak som jeg definitivt klarer å venne meg på. Ved å dobbelttrykke på volumtastene kan jeg faktisk ta ett bilde innen få sekunder. Det er syyykt. Ikke et hovedargument for å kjøpe, men sykt. 

Ellers er jeg overraskende fornøyd med etui-dekselet også. Det har en stilig hvit overflate og god materiale på innside for beskyttelse av skjerm. For meg oser det kvalitet. Hvem skulle tro jeg kom til å si det om et etui-deksel?! Noe som gjør dekselet enda mer fantastisk er at jeg kan dobbelttappe på sirkelen å få opp en ganske så stilig klokke. Jeg kan og åpne telefonen og ta bilde, uten å måtte åpne etuiet. Kanskje noe av grunnen til at jeg ikke finner dette dekselet for "plagsomt veien". 

Med telefonen følger og noen enkle apper jeg kan bruke inne i dette sirkelutsnittet av skjermen. Her kan jeg og laste den flere apper å bruke. Ganske neat. 

Akkurat nå gjør det ikke så forferdelig vondt at jeg knuste Z3'en. JODA, fortsatt sure penger, og jeg har lært. Men, jeg skal nokk klare å komme over bruddet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)