mandag, juni 27, 2016

Mandagsintervallen.


Det har herved fått ett navn: Mandagsintervallen. Det passer liksom bare så bra å dra på 3T å unnagjøre intervalltreningen etter jobb på mandag. Dørstokkmila er lang på mandager, og det dummeste jeg kan gjøre er å gå hjem før trening. Det er også veldig greit å bare ha bestemt meg for at det er 4x4 jeg skal springe på mandager. Ettersom det er bestemt er sjansen mindre for at jeg går ubesluttsom hjem fordi jeg ikke er sikker på hva jeg skal trene. Det er og greit å bare få det gjort!

Har vel nevnt tidligere at 4x4 begynner å bli en innmari viktig treningsøkt for meg, jeg merker positiv virkning av å trene slik langtidsutholdene løping. Å trene 4x4 vil si å løpe så fort jeg klarer å løpe 4 min, for så å ha pause i 2 min, gjenta. Altså, jeg løper ikke full spurt, men det jeg klarer å yte jevnt i 4 min. For meg er det nå på ca 4:35 per kilometer. Det er ett minutt raskere en hva jeg ønsker å ha kilometertiden på. Det er hardt, og jeg må virkelig ta meg skikkelig mentalt sammen for å holde ut. Men jo greiere det går, jo lettere er det å holde ut under lengre løpeøkter også. De to første repetisjonene er harde, den tredje uutholdelig og den fjerde og siste rent viljestyrt. Jeg skal være helt peise ferdig når jeg er ferdig med økten. Da er det ekstra godt å rette nesa hjemover. 


Kjempegodt å endelig komme hjem igjen da og vite at når jeg får dusjet og laget noe mat skal jeg ikke mer resten av mandagen. Det er bare å slappe av, nyte ukens første dag og rulle i seng etterhvert som søvnen kommer krypende. Og når vi snakker om middag var det soyamarinert laks med ris og råkostsalat som fristet mest. Og det var digg. Det er noe med intervalltreningen, jeg blir jammen sulten av den!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)