torsdag, april 09, 2015

"Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær"




God morgen! Jeg kom meg opp i åtte tiden for å gi kattene mat, men det er først nå jeg sitter og nyter en god kopp kaffe. Å ta MR i går gikk helt fint. Det var en hyggelig nordlenning som tok meg i mot og betrygget meg om at dette ville gå bare fint. Det var over før jeg viste ordet av det og jeg fikk beskjed om at det ville ta ca en og en halv uke før resultatene kom og jeg måtte ordne meg time til legen min. Så nå er det bare å krysse fingrene for at de ser noe som kan fikses.






I dag høljer det ned utenfor, og jeg synes nesten det er litt godt. Jeg har ingenting i mot regn, men jeg har noe imot at jeg ikke har klær til å være ute i været. Vi alle husker vel hva førsteklasse læreren sa da vi ikke ville ut i regnvær? "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Det var pyton å høre den gang, men det stemmer så utrolig bra! Turklær står høyest på ønskelista, og jeg vil nokk prioritere å spare til det fremfor ny bikini og shorts til sommeren. Jeg har vel aldri eid en softshell jakke eller ordentlig turbukse. Har hatt ei regnkåpe en gang i tiden, men ikke et ordentlig regntøysett for å hyre på meg på dager som denne. En god varm fleece jakke er vel lenge siden jeg har hatt, og når det gjelder superundertøy har jeg kun hatt overdelen.







På en annen side; tursko har jeg altid hatt! Det er vel grunnet sommerens obligatoriske fjellturer. Og siden jeg for det meste har gått fjellturer på varme solrike sommerdager har vel aldri tanken slått en moteglad jente at renghyr kunne være nyttig. Noe jeg stusser litt på, for jeg er veldig glad i gå tur. Kansje jeg setter mer pris på det nå. Prioriteringene er iallefall litt annerledens nå. Det er ikke om å gjøre å få råd til en ny kul denimbukse, jeg har flust med bukser. Turklær og regntøy er og blir første prioritet nå, så jeg kan slutte å surmule på hustrie regn dager som i dag - hvor jeg vil ut.





Bildene er for øvrig ifra en tur opp til geitfjellet jeg og gubben var på i Februar. Det var strålende vær og vi bare måtte komme oss ut. Og bildene er så fine at jeg bare måtte finne en anledning til å dele dem med dere ;)





Ønsker dere alle en riktig god dag! 




- Vi snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)